СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на території Рівнянської сільської ради на 2022-2025 роки
СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА
забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків
на території Рівнянської сільської ради
на 2022-2025 роки
с.Рівне
2022 рік
Паспорт
соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на території Рівнянської сільської ради на 2022-2025 роки
1 |
Ініціатор розроблення програми |
Виконавчий комітет сільської ради |
2 |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
Закони України "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків" та "Про місцеве самоврядування в Україні", постанова Кабінету Міністрів України від 11.04.2018 № 273 "Про затвердження Державної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2022 року" |
3 |
Розробник програми |
Головні розпорядники коштів |
4 |
Співрозробники програми |
Головні розпорядники коштів, комунальні установи "Центр надання соціальних послуг" та "Центр обслуговування закладів соціально-культурної сфери", служба у справах дітей |
5 |
Відповідальний виконавець програми |
Головні розпорядники коштів, комунальні установи "Центр надання соціальних послуг" та "Центр обслуговування закладів соціально-культурної сфери", служба у справах дітей |
6 |
Учасники програми |
Головні розпорядники коштів, комунальні установи "Центр надання соціальних послуг" та "Центр обслуговування закладів соціально-культурної сфери", служба у справах дітей |
7 |
Термін реалізації програми |
2022-2025 роки |
7.1 |
Етапи виконання програми (для довгострокових програм) |
|
8 |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми (для комплексних програм) |
Бюджет сільської територіальної громади та інші джерела, не заборонені чинним законодавством |
9 |
Загальний обсяг фінансових ресурсів необхідних для реалізації програми, всього, у тому числі: |
|
|
кошти державного бюджету |
|
|
коштів обласного бюджету |
|
|
коштів місцевого бюджету |
|
|
коштів інших джерел |
|
Соціальна програма забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на території Рівнянської сільської ради на 2022-2025 роки (далі – Програма) розроблена на виконання Закону України "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків", постанови Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2018 № 273 "Про затвердження Державної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2025 року", відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування", Обласної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року, Стратегії розвиту Рівнянської сільської ради 2021-2027 роки, Програми соціально- економічного розвитку Рівнянської територіальної громади на 2022 рік.
1. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
Упровадження принципів рівних прав та можливостей жінок і чоловіків є однією з важливих умов сталого соціально-економічного розвитку, позитивних змін у суспільстві, реалізації прав людини та самореалізації особистості, запорукою ефективного розв’язання наявних проблем, а також європейської інтеграції України та виконання міжнародних зобов’язань згідно з основними міжнародними договорами у сфері захисту прав людини, у тому числі Цілей Сталого Розвитку до 2030 року, затверджених Генеральною Асамблеєю ООН.
Проте в Україні все ще існує ґендерна нерівність в економічній, політичній і соціальній сферах. Жінки залишаються непропорційно представленими у сфері прийняття рішень, мають у середньому нижчі доходи, ніж чоловіки, та виконують більшу частину роботи з виконання сімейних обов’язків у домогосподарствах та вихованні дітей. Разом з тим усталений вплив ґендерних стереотипів зумовлює поширення професійної сегрегації за ознакою статі, невміння розпізнавати прояви ґендерно-зумовленої дискримінації, низьку обізнаність населення щодо форм домашнього насильства та відсутність звичної практики звернення постраждалих по допомогу.
Також можна зазначити, що гендерні аспекти не були у пріоритеті органів державної влади, місцевого самоврядування, установ і організацій що підпорядковані їм, не кращий стан справ і у приватному секторі.
За даними Гендерного паспорту Рівнянської сільської ради населення на 01 грудня 2021 року становило 10 700 жителі, з яких 48,0 % чоловіків і 52,0 % жінок.
Таблиця 1. Питома вага жінок та чоловіків у загальній чисельності наявного населення
Рік |
Всього, осіб |
чоловіки |
жінки |
||
осіб |
% |
осіб |
% |
||
на 01 січня 2021року |
10700 |
5139 |
48,0 |
5561 |
52,0 |
Загальна чисельність населення з кожним роком зменшується, такий стан відповідає загальноукраїнській тенденції скорочення загальної кількості населення. Чисельність населення громади протягом останнього року скорочується. Упродовж 2021 року воно зменшилось на 166 осіб. Статева структура характеризується стабільною перевагою жінок у загальній кількості населення.
Згідно статистичних даних станом на 01 січня 2021 року на території
громади проживало 1692 осіб до 24 років, що складає 15,8 % від загальної кількості населення. На даний час, попри значну увагу органів місцевого самоврядування територіальної громади до питань молоді, діяльності у забезпеченні рівних можливостей жінок і чоловіків упродовж останніх років, ситуація у означеній сфері характеризується низкою проблем.
Найбільш уразливими є сім’ї з дітьми, особливо багатодітні, неповні сім’ї, в яких дітей виховує один з батьків, сім’ї з дітьми-інвалідами, сім’ї людей похилого віку, сім’ї, в яких немає годувальника, у більшості зазначених випадків, найбільше навантаження щодо утримання таких сімей мають жінки.
Зважаючи на це на кінець 2021 року в Рівнянській сільській раді зареєстровано 218 сімей (осіб), які охоплені соціальними послугами комунальною установою "Центр надання соціальних послуг", з них –
317 особи, старші 18 років, з них 189 жінок; 281 дитина: 93 хлопчиків та
188 дівчаток.
Стабільну перевагу жінок у загальній кількості населення Рівнянської сільської ради можна більш детально простежити в розрізі населених пунктів громади.
Таблиця 2. Розподіл населення громади за статтю на 01 січня 2021 року
Населений пункт Старостати |
Всього, осіб |
у тому числі |
|
чоловіки |
жінки |
||
с.Рівне |
5370 |
2419 |
2951 |
Іванівський |
1579 |
809 |
770 |
Комишуватський |
1040 |
498 |
542 |
Новоєгорівський |
894 |
516 |
378 |
Семенастівський |
559 |
287 |
272 |
Малотимошівський |
659 |
319 |
340 |
Малопомічнянський |
599 |
291 |
308 |
Проаналізувавши дані таблиці можна зробити висновок, що більшість населення громади проживає у селі Рівне (50%), селі Іванівка (15%) , та селі Комишувате (10%). Перш за все це пояснюється близьким розташуванням населених пунктів до районного центру, більш розвиненою інфраструктурою.
Таблиця 3. Розподіл населення громади за віком на 01 січня 2021 року
Вік |
Питома вага населення, % |
Всього, осіб |
у тому числі |
|
чоловіки |
жінки |
|||
0-4 |
3,8 |
402 |
211 |
191 |
5-9 |
5,6 |
603 |
305 |
298 |
10-14 |
6,2 |
660 |
337 |
323 |
15-19 |
4,0 |
431 |
218 |
213 |
20-59 |
53,2 |
5697 |
2763 |
2034 |
60 і старші |
27,2 |
2907 |
1305 |
1602 |
Разом |
100 |
10700 |
5139 |
5561 |
Згідно таблиці 3 на початок 2021 року найбільшу питому вагу у віковій структурі мало населення працездатного віку 53,2 %, наступними є люди 60 років і старші - 27,2% (за шкалою ООН у країнах, де питома вага населення у віці 65 років і старше становить більше ніж 7,0%, населення вважається старим) та діти і підлітки 5-9 років, 10-14 років становлять 5,6 %, 6,2 % відповідно. Також необхідно відзначити, що суттєво переважає кількість жінок над чоловіками у групах, де населення віком 60 і старше, 20-60 років. На думку вчених жінки живуть довше не лише через біологічні відмінності, а й тому, що загалом ставляться більш відповідально до свого здоров’я, ніж чоловіки. Різниця дається взнаки вже на сьомому десятку життя.
По інших вікових групах кількість чоловіків більша від кількості жінок.
Таблиця 4. Природний рух населення, осіб
Рік |
Кількість народжених |
Кількість померлих |
Природний приріст |
|||
чоловіки |
жінки |
чоловіки |
жінки |
чоловіки |
жінки |
|
на 01 січня 2021 року |
54 |
53 |
142 |
131 |
-88 |
-78 |
на 01 грудня 2021 року |
31 |
23 |
97 |
85 |
-66 |
-62 |
Дані про природний рух населення свідчать про те, що значення природного приросту населення в цілому має від’ємний характер, тобто кількість померлих переважає кількість народжених (табл.4). Низька народжуваність поряд з високою часткою осіб старших вікових груп сприяють подальшому старінню населення громади. Україна належить до держав світу, в яких природний приріст населення має від’ємне значення, і востаннє десятиліття ця тенденція посилилася.
Таблиця 5. Міграція населення, осіб
Рік |
Кількість прибулих |
Кількість вибулих |
Сальдо міграції |
|||
чоловіки |
жінки |
чоловіки |
жінки |
чоловіки |
жінки |
|
на 01 січня 2021 року |
118 |
115 |
92 |
117 |
26 |
-2 |
на 01 грудня 2021 року |
34 |
51 |
11 |
28 |
23 |
23 |
Ступінь залучення жінок до політичної активності та доступу до прийняття рішень є ключовим критерієм розвитку суспільства, його справедливості та демократичності, а також ознакою дотримання прав людини.
Завдання депутатського корпусу полягає у представленні та захисті інтересів жителів громади. Незначна участь жінок в процесах ухвалення рішень є викликом демократії. Це знижує ефективність влади та ускладнює вирішення низки проблем, що нині гостро стоять в Україні.
У депутатському корпусі Рівнянської сільської ради 54,5% жінок (12 осіб) та 45,5 % чоловіків (10 осіб), що свідчить про повний гендерний паритет. Ситуація значно краща, ніж на національному рівні, де лише 12% жінок. За даними світового банку, реальний вплив на прийняття рішень починається, коли є щонайменше 30% однієї статі, тому можна сказати, що склад депутатського корпусу майже доходить до мінімального європейського показника. А от у складі виконавчого комітету Рівнянської сільської ради майже забезпечено гендерний баланс 53 % чоловіків та 47 % жінок.
Таблиця 6. Кількість посадових осіб органів місцевого самоврядування, осіб
Посада |
Всього, осіб |
У тому числі |
||
чоловіки |
жінки |
|||
Сільський голова |
1 |
1 |
- |
|
Секретар ради |
1 |
- |
1 |
|
Заступник сільського голови |
2 |
2 |
|
|
Керуючий справами (секретар) виконавчого комітету |
1 |
- |
1 |
|
Староста |
6 |
2 |
4 |
|
Відділ освіти, культури туризму, молоді та спорту |
4 |
1 |
3 |
|
Відділ економічного розвитку, інвестицій, земельних відносин та комунальної власності |
7 |
1 |
6 |
|
Фінансовий відділ |
5 |
- |
5 |
|
Малочисельні структурні підрозділи |
4 |
1 |
3 |
|
Загальний відділ |
2 |
|
2 |
|
Відділ соціального захисту населення виконавчого комітету |
4 |
- |
4 |
|
Служба у справах дітей |
2 |
1 |
1 |
|
Всього |
39 |
9 |
30 |
З даних, наведених у таблиці 6 можна зробити висновок, що серед посадових осіб місцевого самоврядування Рівнянської сільської ради переважають жінки, частка яких на 01 грудня 2021 року становить 78,0 %. На керівних посадах зберігається гендерний баланс.
Таблиця 7. Віковий склад посадових осіб органів місцевого самоврядування, особи
Вік |
Всього, осіб |
у тому числі |
|
чоловіки |
жінки |
||
До 27 включно |
- |
- |
- |
28-49 |
23 |
4 |
19 |
50-54 |
10 |
2 |
8 |
55-60 |
4 |
2 |
2 |
60 років і старше |
2 |
1 |
1 |
Разом |
39 |
9 |
30 |
Інформація щодо вікового складу посадових осіб місцевого самоврядування у 2021 році, яка міститься в таблиці 7, свідчить про те, що серед чоловіків та жінок переважають особи 28 - 49 років.
Таблиця 8. Кількість дієвих громадських організацій
Назва |
Очолюють |
|
чоловіки |
жінки |
|
Релігійна громада (Парафія) на честь святого рівноапостольського князя Володимира Кіровоградської єпархії Української православної церкви, с.Іванівка |
1 |
- |
Іванівська Веселка |
- |
1 |
Релігійна громада (Парафія) на честь ікони Божої матері “Скоропослушниця” Кіровоградської єпархії Української православної церкви, с.Комишувате. |
1 |
- |
Нащадки Гіталовського краю, село Комишувате |
1 |
- |
Релігійна громада Святителя Миколая Чудотворця Кіровоградської єпархії православної церкви Української, село Новоєгорівка |
- |
1 |
Релігійна громада (Парафія) на честь покрова Божої матері “Скоропослушниця” Кіровоградської єпархії Української православної церкви, село Рівне |
1 |
- |
Рівнянська Надія |
- |
1 |
Рівне-правопорядок |
1 |
- |
Дитяча Надія |
1 |
- |
Разом |
6 |
3 |
Як видно з таблиці 8 дієві громадські організації Рівнянської сільської ради очолюють більше чоловіки.
За підрахунками дослідників, лише 0,2% жінок України беруть участь у роботі жіночих об’єднань. Авангард жіночого руху становлять жінки з високим рівнем освіти, які зайняті переважно у сфері розумової праці і усвідомлюють проблеми гендерної нерівності, сімейного насильства, необхідності виховання у жінок самоповаги та власної гідності. Хоча типи та завдання жіночих організацій різні, вони всі сприяють виходу жінок із приватної сфери, розвитку лідерських навичок, залученню до громадсько-політичної діяльності, без чого неможливий розвиток громадянського суспільства.
Таблиця 9. Підприємства громади
Зареєстровано |
Разом |
Очолюють |
|
чоловіки |
жінки |
||
Юридичні особи |
186 |
110 |
76 |
Як видно з таблиці 9 лише 40,9 % громади очолюють жінки, переважно у сфері освіти та державного управління.
Таблиця 10. Фізичні особи - підприємці громади
Зареєстровано |
Разом |
Очолюють |
|
чоловіки |
жінки |
||
ФОП |
92 |
28 |
64 |
Як зазначено в таблиці 10 питома вага фізичних осіб-підприємців жінок громади - 69,6 % у загальній кількості зареєстрованих підприємців, переважно сфера їх діяльності це надання послуг та торгівля.
Слід зазначити, що для реалізації підприємницького потенціалу та створення чи розвитку власного бізнесу жінками необхідними є: підвищення рівня знань і навичок завдяки проведенню тренінгів, збір та поширення історій успіху жінок- підприємців, популяризація жіночого підприємництва серед населення громади, створення умов для більш активної участі жінок у підприємництві.
На території Рівнянської сільської ради функціонує 7 закладів дошкільної освіти:
1 |
Малопомічнянський заклад дошкільної освіти Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
2 |
Заклад дошкільної освіти №1 Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
3 |
Заклад дошкільної освіти №2 Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
4 |
Комишуватський заклад дошкільної освіти “Ромашка” Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (дитячий садок) |
5 |
Новоєгорівський заклад дошкільної освіти загального розвитку Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (дитячий садок) |
6 |
Іванівський заклад дошкільної освіти «Веселка» Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (дитячий садок) |
7 |
Семенастівський заклад дошкільної освіти «Берізка» Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (дитячий садок) |
На території громади функціонує 8 закладів загальної середньої освіти, із яких 4 опорні (юридичні особи) та 4 філії:
1 |
Рівнянський ліцей № 2 Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
2 |
Філія Рівнянського ліцею №2 |
3 |
Рівнянський ліцей № 5 Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
4 |
Іванівський ліцей Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
5 |
Семенастівська філія Іванівського ліцею Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
6 |
Комишуватський ліцей Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
7 |
Новоєгорівська філія Комишуватського ліцею Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
8 |
Малопомічнянська філія Комишуватського ліцею Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
Таблиця 11. Кількість відвідувачів дошкільних та шкільних навчальних закладів, осіб
Навчальний заклад |
Всього, осіб |
у тому числі |
|
хлопці |
дівчата |
||
Рівнянський ліцей № 2 Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
237 |
110 |
127 |
Філія Рівнянського ліцею №2 |
60 |
25 |
35 |
Рівнянський ліцей № 5 Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
273 |
129 |
144 |
Іванівський ліцей Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
178 |
94 |
84 |
Семенастівська філія Іванівського ліцею Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
9 |
7 |
2 |
Комишуватський ліцей Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
107 |
51 |
56 |
Новоєгорівська філія Комишуватського ліцею Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
61 |
39 |
22 |
Малопомічнянська філія Комишуватського ліцею Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
85 |
36 |
49 |
Малопомічнянський заклад дошкільної освіти Рівнянської сільської ради Кіровоградської області |
12 |
5 |
7 |
Заклад дошкільної освіти №1 Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
69 |
30 |
39 |
Заклад дошкільної освіти №2 Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
76 |
48 |
28 |
Комишуватський заклад дошкільної освіти Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (дитячий садок) |
29 |
16 |
13 |
Новоєгорівський заклад дошкільної освіти загального розвитку Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (дитячий садок) |
21 |
9 |
12 |
Іванівський заклад дошкільної освіти «Веселка» Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (дитячий садок) |
33 |
20 |
13 |
Семенастівський заклад дошкільної освіти «Берізка» Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (дитячий садок) |
13 |
11 |
2 |
Загальна кількість |
1263 |
630 |
633 |
Станом на 01 грудня 2021 року шкільні та дошкільні заклади Рівнянської сільської ради відвідують 1263 дітей, серед яких переважна більшість- дівчатка (50,1%).
Таблиця 12. Кількість працівників закладів освіти, осіб
Навчальний заклад |
Всього, осіб |
у тому числі |
|
чоловіки |
жінки |
||
Рівнянський ліцей № 2 Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
47 |
15 |
32 |
Філія Рівнянського ліцею №2 |
25 |
7 |
18 |
Рівнянський ліцей № 5 Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
36 |
10 |
26 |
Іванівський ліцей Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
46 |
14 |
32 |
Семенастівська філія Іванівського ліцею Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
4 |
0 |
4 |
Комишуватський ліцей Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
34 |
12 |
22 |
Новоєгорівська філія Комишуватського ліцею Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
20 |
2 |
18 |
Малопомічнянська філія Комишуватського ліцею Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
25 |
8 |
17 |
Малопомічнянський заклад дошкільної освіти Рівнянської сільської ради Кіровоградської області |
5 |
1 |
4 |
Заклад дошкільної освіти №1 Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
25 |
6 |
19 |
Заклад дошкільної освіти №2 Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
29 |
6 |
23 |
Комишуватський заклад дошкільної освіти Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (дитячий садок) |
14 |
3 |
11 |
Новоєгорівський заклад дошкільної освіти загального розвитку Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (дитячий садок) |
7 |
0 |
7 |
Іванівський заклад дошкільної освіти «Веселка» Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (дитячий садок) |
10 |
0 |
10 |
Семенастівський заклад дошкільної освіти «Берізка» Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (дитячий садок) |
4 |
0 |
4 |
Загальна кількість |
331 |
84 |
247 |
Таблиця 13. Кількість працівників відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту виконавчого комітету Рівнянської сільської ради та Комунальної установи “ЦОЗСКС”
Навчальний заклад |
Всього, осіб |
у тому числі |
|
чоловіки |
жінки |
||
Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту |
5 |
1 |
4 |
Комунальна установа “ЦОЗСКС” |
13 |
3 |
10 |
Всього |
18 |
4 |
14 |
Як зазначено в таблицях 12,13 співробітників відділу освіти та закладів освіти налічується 349 особи, серед яких переважна більшість жінки 261 (74,8%).
Таблиця 14. Здобувачі освіти, які закінчили навчальні заклади з відзнакою, осіб
Навчальний заклад |
Всього, осіб |
у тому числі |
|
хлопчики |
дівчата |
||
Золота медаль |
1 |
0 |
1 |
Срібна медаль |
0 |
0 |
0 |
Свідоцтва про базову загальну середню освіту з відзнакою |
0 |
0 |
0 |
Згідно таблиці 14 у 2021 році 1 учасник освітнього процесу закінчив навчальний заклад громади з відзнакою, 0% хлопців та 100% дівчат.
Мережа закладів культури Рівнянської сільської ради складається з
19 установ, у тому числі:
|
Сільські будинки культури та сільські клуби (9) |
1 |
Іванівський сільський Будинок культури Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
2 |
Рівнянський сільський Будинок культури Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
3 |
Веселокутський сільський клуб Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
4 |
Комишуватський сільський Будинок культури Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
5 |
Семенастівський Будинок культури Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
6 |
Малопомічнянський сільський Будинок культури Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
7 |
Новоєгорівський сільський Будинок культури Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
8 |
Малотимошівський сільський клуб |
9 |
Варварівський сільський Будинок культури Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
|
Бібліотеки (10) |
1 |
Іванівська сільська бібліотека Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області |
2 |
Рівнянська сільська бібліотека №2 с.Іванівці Новоукраїнського району Кіровоградської області |
3 |
Рівнянська сільська бібліотека для дорослих с.Рівне Новоукраїнського району Кіровоградської області |
4 |
Рівнянська сільська бібліотека для дітей с.Рівне Новоукраїнського району Кіровоградської області |
5 |
Новоєгорівська сільська бібліотека Новоукраїнського району Кіровоградської області |
6 |
Комишуватська сільська бібліотека Новоукраїнського району Кіровоградської області |
7 |
Семенастівська сільська бібліотека Новоукраїнського району Кіровоградської області |
8 |
Малопомічнянська сільська бібліотека Новоукраїнського району Кіровоградської області |
9 |
Малотимошівська сільська бібліотека Новоукраїнського району Кіровоградської області |
10 |
Веселокутська сільська бібліотека |
В клубних закладах працює 21 колектив художньої самодіяльності, серед яких 4 мають звання народного. У колективах всього 399 учасників, із них дорослих: жінок – 293 учасниці, що в співвідношенні до загальної кількості учасників становить – 73 %, чоловіків – 106 учасників, що в становить – 27%; дітей: дівчат – 60 учасниць, що в співвідношенні до загальної кількості учасників становить – 29 %, хлопців – 21 учасник, що становить – 10 %.
Станом на 15 грудня 2021 року за єдиним формуляром бібліотеки ТГ проводять обслуговування 3318 користувачів. Із загальної кількості користувачів жінки/дівчата складають - 2777 осіб, що становить 63%, чоловіки/хлопці – 1628 осіб (37%).
Станом на 01 листопада 2021 рік у Рівнянській музичній школі навчається 53 учнів, із них: дівчат – 22 учениці , що в співвідношенні до загальної кількості учнів становить – 41,5 %, хлопців – 31 учень, що становить – 58,% .
У сфері соціального захисту населення у громаді постійно надаються матеріальна, благодійна допомога, додаткові виплати та пільги соціально- вразливим верствам населення.
Таблиця 15. Соціально- вразливі верстви населення, осіб
Пільгова категорія |
Всього, осіб |
у тому числі |
|
чоловіки |
жінки |
||
Особи з інвалідністю |
795 |
383 |
412 |
Учасники бойових дій |
194 |
170 |
24 |
Таблиця 16. Соціально- вразливі верстви населення за старостинськими округами, осіб
Назва населеного пункту |
Соціально- вразливі верстви населення |
|||||
Учасники бойових дій |
Інваліди ВВв |
Учасники ЧАЕС І-ІІ кат. |
Інваліди |
Діти інваліди |
Діти з багатодітних сімей |
|
с.Рівне |
103 |
2 |
21 |
279 |
20 |
356 |
с. Іванівка |
23 |
2 |
5 |
54 |
4 |
109 |
с. Комишувате |
19 |
1 |
5 |
1 |
3 |
56 |
с. Новоєгорівка |
21 |
2 |
10 |
15 |
1 |
42 |
с. Семенасте |
12 |
2 |
5 |
44 |
- |
41 |
с.Мала Помічна |
9 |
- |
5 |
24 |
2 |
22 |
С.Мала Тимошівка |
7 |
- |
1 |
12 |
4 |
39 |
Згідно таблиці 16 видно, що у с. Рівне найбільша кількість пільговиків, так як село найбільше за площею, кількістю та щільністю населення в громаді, тому закономірно, що найбільша кількість пільговиків буде саме на його території.
Упровадження принципів рівних прав та можливостей жінок і чоловіків є однією з важливих умов сталого соціально-економічного розвитку громади, позитивних змін у суспільстві та його благополуччя, реалізації прав людини та самореалізації особистості, запорукою ефективного розв'язання існуючих проблем.
Виходячи із зазначеного головними проблемами чоловіків і жінок у Рівнянській сільській раді є:
безробіття та невчасна профорієнтація/перекваліфікація або її відсутність;
незадовільні умови життєдіяльності різних вікових категорій, незалежно від статі, з функціональними обмеженнями;
недостатній рівень обізнаності з питань подружнього життя, гендерної культури, культурою відповідального батьківства;
залучення на паритетній гендерній основі громадян до прийняття рішень в громаді;
створення просторів змістовного дозвілля з залученням різновікових категорій, незалежно від території проживання ( село);
недостатня кількість місць для активного проведення дозвілля молоді Рівнянської сільської ради;
низький рівень народжуваності;
низький показник залучення сімей до прийняття рішень в громаді;
коротка тривалість життя населення, висока смертність чоловіків;
незадовільний стан здоров'я населення, у тому числі репродуктивного;
значний відсоток людей, у тому числі і жінок, які вживають алкоголь, що негативно впливає на здоров'я, психоемоційний стан в їхніх родинах;
зростання кількості неповних сімей, в яких дітей виховує лише один із батьків, як правило мати;
значна кількість дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, що складає майже 9% від загальної кількості дітей громади.
Низька активність жінок у економічній сфері та підприємницькій діяльності.
2.Визначення мети програми
Метою виконання Програми є забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків та подолання ґендерних розривів у всіх сферах життя громади.
Завданнями Програми є:
зменшення ґендерного дисбалансу в економічній сфері;
досягнення паритетної участі жінок і чоловіків у прийнятті суспільно важливих рішень;
впровадження ґендерних підходів в організаціях, підприємствах установах усіх форм власності громади;
забезпечення спроможності фахівців керуватись принципами ґендерної рівності у своїй професійній діяльності;
формування ґендерної культури населення та подолання ґендерних стереотипів;
продовження та посилення заходів щодо протидії дискримінації за ознакою статі, торгівлі людьми та домашньому насиллю на території громади;
забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у сфері сімейних відносин, сприяння розвитку відповідального батьківства;
підтримки творчої, ініціативної та обдарованої молоді;
організації дозвілля з врахуванням потреб людей з інвалідністю, незалежно від території проживання;
створити рубрики на офіційному сайті та сторінках соціальних мереж щодо інформування громадян про гендерні аспекти у Рівнянській сільській раді;
постійно інформувати громадян про заходи щодо впровадження гендерних аспектів у Рівнянській сільській раді, використовуючи усі засоби комунікацій з громадськістю.
3. Обґрунтування шляхів і засобів розв'язання проблеми, обсягів та джерел фінансування
Проблеми у напрямку впровадження принципу рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності громади передбачається розв’язати із застосуванням комплексного підходу шляхом:
посилення взаємодії між органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями за професійною ознакою (зокрема, у сферах юстиції, журналістики, освіти, охорони здоров’я, соціальній сфері, тощо), профспілками та роботодавцями, засобами масової інформації, громадськими об’єднаннями, бізнесовими структурами та міжнародними організаціями;
інтеграції ґендерного аспекту до програм соціально-економічного та культурного розвитку;
залучення до виконання Програми установ та організацій (у т.ч. неурядових, громадських, міжнародних тощо), діяльність яких спрямовується на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у суспільстві;
розширення переліку статистичних показників за ознакою статі з розбивкою за іншими основними ознаками (вік, місце проживання,
інвалідність, соціально-економічний статус тощо);
зменшення гендерного дисбалансу у сфері місцевого самоврядування та управління людськими ресурсами;
забезпечення рівного доступу чоловіків і жінок до послуг в сфері освіти, охорони здоров’я та соціального захисту;
внесення до програм курсів підвищення кваліфікації посадових осіб органів місцевого самоврядування з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
удосконалення механізму реалізації права на захист від дискримінації за ознакою статі та дискримінації більше як за однією ознакою, однією з яких є ознака статі, розгляду випадків такої дискримінації та вжиття відповідних заходів за його результатами;
посилення заходів профілактики випадків домашнього насильства;
залучення до виконання Програми міжнародних організацій та громадських об’єднань, діяльність яких спрямовується на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у суспільстві.
використання засобів комунікації у Рівнянській сільській раді щодо застосування гендерних аспектів.
Засобами реалізації програми є:
збір та аналіз інформації із розподілом за статтю у різних сферах життя громади;
створення комплексної системи реагування на випадки дискримінації за ознакою статі та дискримінації більше як за однією ознакою і запобігання такій дискримінації;;
розширення доступу жінок і чоловіків до товарів і послуг із дотриманням принципу ґендерної рівності в усіх сферах життєдіяльності суспільства шляхом урахування ґендерного компонента та особливих потреб різних категорій жінок і чоловіків в програмах та бюджеті громади;
створення ефективної системи співпраці органів місцевого самоврядування, місцевих, регіональних, Всеукраїнських та міжнародних організацій і громадських об’єднань, діяльність яких спрямовується на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у громаді;
реалізація інформаційних та просвітницьких кампаній щодо впровадження гендерних аспектів у всіх сферах Рівнянської сільської ради.
Фінансування заходів Програми (додаються) здійснюватиметься за рахунок коштів бюджету сільської територіальної громади із залученням інших джерел фінансування, не заборонених законодавством. Щорічно при внесенні змін до бюджету передбачати, виходячи із фінансових можливостей, цільові кошти для забезпечення виконання заходів Програми.
Прогнозовані обсяги фінансування Програми:
4.Строки та етапи виконання програми
Термін реалізації Програми 2022–2025 роки. Програма буде реалізована в один етап.
5. Напрями діяльності та заходи програми
Виконання Програми здійснюється за наступними напрямами: посилення ґендерної рівності у всіх сферах життя громад; підвищення спроможності всіх зацікавлених сторін керуватись принципами ґендерної рівності у своїй професійній діяльності та житті;
протидія дискримінації за ознакою статі, торгівлі людьми, домашньому насильству.
План заходів Програми додається.
6. Очікувані результати виконання програми
У результаті виконання Програми очікується досягнення таких результатів:
зменшення ґендерного дисбалансу в економічній сфері;
забезпечення представництва не менше 30% однієї статі в представницьких органах громади, в процесі прийняття рішень при формуванні місцевої політки та послуг, які надаються в громаді;
формування ґендерно-чутливого середовища у закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти та культури;
забезпечення доступу жінок і чоловіків громади до медичних послуг відповідно до їхніх конкретних потреб;
підвищення компетентності посадових осіб місцевого самоврядування, працівників установ, підприємств та організацій в сфері ґендерної політики;
підвищення обізнаності жителів громади з проблем ґендерної рівності;
підвищення обізнаності представників та представниць ЗМІ, ОГС, ініціативних групи та активних громадян/нок з питань рівних прав та можливостей жінок та чоловіків у громаді;
посилення заходів щодо зменшення проявів дискримінації за ознакою статі;
проведення інформаційно-просвітницьких заходів щодо запобігання торгівлі людьми;
посилення заходів щодо зменшення проявів домашнього насильства та забезпечення якісних послуг для потерпілих.
Реалізація заходів Програми сприятиме удосконаленню забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життя суспільства, та впровадження європейських стандартів рівності та виконанню завдань Програми.
7. Координація та контроль за ходом виконання програми
Координацію та контроль за ходом виконання програми здійснює перший заступник сільського голови та постійна комісія сільської ради з питань освіти, культури, молоді, фізкультури і спорту, охорони здоров'я та соціального захисту населення,.
Контроль за цільовим та ефективним використанням коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюють головні розпорядники коштів, відповідальні за виконання окремих завдань і заходів Програми, у встановленому законодавством порядку.